(RECENZIE) C5 Aircross – Un SUV plin de personalitate, atrăgător, practic și confortabil

Având în vedere că piața SUV-urile continuă să vândă mai multe tipuri de mașini față de mașinile de familie tradiționale, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că un înlocuitor valid pentru C5 – C5 Aircross – ar trebui să fie un SUV modelat pe micul Citroen C3 Aircross.

Având în vedere că piața SUV-urile continuă să vândă mai multe tipuri de mașini față de mașinile de familie tradiționale, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că un înlocuitor valid pentru C5 – C5 Aircross – ar trebui să fie un SUV modelat pe micul Citroen C3 Aircross.

C5 Aircross- Un SUV plin de personalitate, atrăgător, practic și confortabil

Privind unicitatea C3 Aircross, sarcina Citroën a fost să ofere lui C5 Aircross îndeajunsă personalitate pentru a-l face dezirabil. Rezultatul este o mașină care nu este la fel de atractivă precum C3, iar forma sa de SUV este mai mult decât formală. Citroën C5 Aircross este un SUV de dimensiuni medii, atragator, practic si confortabil, ceea ce vrea să însemne că va atrage, pe bună dreptate, o gamă largă de cumparatori.

Citroen C5 Aircross- o mașină cu aspect îndrăzneț și elegant

Partea frontală integrează perfect cea mai recentă față corporativă a lui Citroen, dar farurile separate îndrăznețe ale lui C3 sunt mai elegante decât cele ale lui C5 integrate în grila față. Există detalii îngrijite, cum ar fi partea inferioară a barei de protecție față evidențiată în roșu, alb sau argintiu și întoarcerea „pernei de aer” văzută pentru prima dată pe Citroen C4 Cactus.

Geamurile laterale ale mașinii sunt adânci și trimit multă lumină în habitaclu, iar stopurile cu LED ale modelului de top poartă un „salut de bun venit” elegant atunci când descuiați mașina. C5 Aircross arată bine în ansamblu și, deși nu are ciudațiile pe care alte Citroën-uri le plac, nu se va pierde într-o parcare plină de SUV-uri de dimensiuni similare.

Interiorul este, fără îndoială, mai inspirat de design, C5 Aircross se potrivește cu Peugeot 3008 în ceea ce privește stilul high-tech, dar gestionând lucrurile într-un mod complet diferit.

Toate modelele beneficiază de un grup de instrumente digital de 12,3 inchi, precum și de un ecran de infotainment separat de 8 inchi, iar pe gamă veți găsi Android Auto și Apple CarPlay, cu navigație TomTom Live la unele modele. Tabloul de bord vă atrage atenția cu o secțiune de ornamente colorată atractivă, într-un stil care amintește de luxosul DS 7 de la marca premium DS de la PSA.

Citroen face, de asemenea, un  mare tam-tam pentru „Scaunele sale Premium Comfort”, dar nu suntem pe deplin convinși. Cu siguranță le lipsește suportul de colț. Și mai dezamăgitor este calitatea mult lăudată de rulare a tehnologiei de suspensie „Progressive Hydraulic Buffer” de la Citroën pur și simplu nu s-a materializat. Mașina vine cu cele mai mari jante din aliaj de 19 inci, care erau deconcertante în gropi, departe de netezimea legendară a Citroën din anii trecuți. Pe roțile mai mici este în mare parte confortabil, doar pentru a fi prins de cele mai grave imperfecțiuni ale drumului.

Din păcate, Citroen C5 Aircross nu este în spatele lui Peugeot 3008 doar în ceea ce privește confortul la volan, dar nici nu poate egala manevrabilitate modelului său soră. Citroën oferă recompense destul de mici pentru șoferul entuziast, a cărui direcție ușoară are ca rezultat un simț slab al direcției, este reticent să vireze cu entuziasm și tinde să se aplece dacă este condus greu.

Tristețea este mai puțin evidentă atunci când găsești un drum lung, rapid și drept, deoarece croaziera de mare viteză este locul în care C5 Aircross se simte cel mai bine.

 Foarte silențios la viteze mari, mai ales cu un motor pe benzină. Economia anunțată de 42 mpg a motorului pe benzină PureTech este suficientă pentru a impresiona majoritatea proprietarilor de mașini, în timp ce cei care conduc mulți kilometri pe an vor găsi motorul diesel BlueHDi, care ajunge la 54 mpg, mai atrăgător.

Designul interior al lui C5 Aircross este la fel de atractiv precum este caroseria și sunt disponibile o gamă de finisaje pentru scaune din pânză și piele. Cu toate acestea, calitatea unora dintre materialele utilizate și finisajele acestora nu sunt la fel de bune față de mulți alți concurenți. Deși locurile din spate nu sunt atât de generoase pe cât s-ar putea crede, în ceea ce privește spațiul pentru picioare, masina poate să asigure cât de cât confortul a cinci persoane, mai degrabă decât în situația obișnuită în care ai patru oameni comozi în mașină și unul ușor înghesuit în mijloc.

C5 Aircross este totuși un adevărat SUV cu cinci locuri și cu un portbagaj foarte mare: 580 de litri în mod normal, dar poate fi mărit cu 720 de litri prin glisarea în față a scaunelor din spate.  În cazul în care doriți să aveți parte și de mai mult spațiu, aveți posibilitatea să pliați toate scaunele din spate, iar capacitatea dumneavoastră , din interiorul mașinii, de încărcare sare până la 1630 litri.

Există o mulțime de spațiu de depozitare pe scaunul din față, un suport din consola centrală pentru ochelari de dimensiuni mari, o gaură mare sub cotieră și răcire prin sistemul de aer condiționat, perfect pentru băuturi și gustări. Torpedoul este de asemenea mare și există buzunare de depozitare pentru toate cele patru uși, ceea ce o face una dintre cele mai practice mașini de acest tip.

Toate SUV-urile Citroën C5 Aircross sunt dotate standard

Toate SUV-urile Citroën C5 Aircross sunt dotate standard cu funcții precum cruise control, radio digital DAB, două încărcătoare USB și Bluetooth. Include aer condiționat cu două zone, ștergătoare automate de parbriz și senzori de parcare din spate. Treceți de la Feel la Flair și obțineți tapițerie din piele gri (sau pânză, dacă preferați), senzori de parcare față și o cameră de marșarier, plus parcare automată și navigație prin satelit.

Vă sugerăm că, dacă este posibil să faceți o mulțime de călătorii lungi, economia de combustibil mai bună a versiunii diesel ar fi o opțiune utilă, dar pentru cei care au călătorii scurte, benzina ar trebui să fie mai mult decât suficientă. Motorina are mai multă tracțiune decât benzina, așa că se simte mai ușor să accelerezi, dar benzina face totuși o treabă lăudabilă de a transporta mașina cu o frecvență minimă.

Foto: Citroen Romania

77/100
Scort total
Very good
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Posturi conexe