(RECENZIE) Citroen C6 – culmea luxului și performanțelor, de ani de zile

Citroen C6 a fost culmea luxului de ani de zile, dar este încă o mașină atât de obscură încât probabil ați văzut-o doar la televizor. Mulți oameni cred că Citroen C6 este Clasa S franceză și au dreptate.
Citroen C6
Citroen C6

Proiectat în 2006, Citroen C6 încă se remarcă pe șosea datorită designului său unic și dimensiunii generale.

Oricine caută o mașină va fi cu siguranță interesat de aspectul, consumul și fiabilitatea acesteia. Dacă ești atras de Citroen C6, cel mai bine este să știi de la început la ce să te aștepți și la ce buget să te pregătești.

 Când vorbim despre fiabilitate, trebuie să luăm în considerare o mulțime de detalii. Cu toate acestea, ne-am propus în continuare să analizăm fiabilitatea generală a Citroen C6, astfel încât să aveți o direcție clară, astfel încât flagship-ul francez să nu treacă neobservat.

Citroen C6, o mașină care nu mai are nevoie de spectacol.

Fii precaut la mașina oficială a bogaților. Citroen C6 a fost culmea luxului de ani de zile, dar este încă o mașină atât de obscură încât probabil ați văzut-o doar la televizor. Mulți oameni cred că Citroen C6 este Clasa S franceză și au aproape dreptate, pentru că dacă Clasa S este atât confortabilă, cât și sportivă, Citroen C6 intră direct în zona de confort și rămâne acolo.

Fiabilitatea unei mașini nu este determinată numai de marcă și model. De asemenea, contează cât de nouă este mașina, dar atâta timp cât a fost folosită, contează și cât de bine este întreținută. Dacă nu îl modificați la timp, nu folosiți consumabile de înaltă calitate sau nu le înlocuiți la timp, s-ar putea să vă poziționați drept cel mai fiabil model, dar există încă nenumărate probleme.

Nu există o mașină perfectă sau una care să nu aibă nevoie de reparații în timp util. Este absolut normal să se întâmple asta deoarece componentele se uzează în timp. De menționat că atunci când vorbim de fiabilitate sau mai exact de cât de des se defectează și de costul reparațiilor, există o mare diferență între mașini.

O mașină poate avea nevoie de reparații de două ori pe an pentru a cumpăra piese ieftine care costă în jur de 500 de lei, sau ar putea avea nevoie de o singură reparație pentru 5.000 de lei daune.

Acestea fiind spuse, mașina are aproape 5 metri lungime, așa că C6 are o cabină spațioasă și mult spațiu pentru picioare.

Cu toate acestea, spațiul pentru cap este ușor limitat din cauza formei înclinate a acoperișului. Pielea crem, inserțiile din lemn și suprafețele mari de sticlă creează o senzație de lux, dar unele dintre comenzi sunt recunoscute de Citroen-urile mai mici, cum ar fi C5/C4, ceea ce este neașteptat într-o mașină care costă aproape 40.000 de lire sterline. Este disponibil un singur motor: un diesel de 3,0 litri, lin și silențios.

Suspensia este excelentă pe majoritatea suprafețelor, dar la volan, nava amiral Citroen este o dezamăgire. Direcția fără viață și mișcările corpului amintesc de o barcă, ceea ce înseamnă că C6 se întoarce foarte bine și este lent. Economie relativ bună de combustibil și întreținere ieftină a mașinii construiesc împreună punctele forte ale lui C6.

În ciuda primelor mari de asigurare și a costurilor inițiale mari, Citroen C6 are costuri de operare relativ scăzute. C6 relaxat alunecă fără efort pe autostradă V6-ul dublu turbo de 3,0 litri este puternic și are un timp de 0-62 mph de 8,9 secunde.

Citroen C6 nu se simte la fel de rapid, dar are suficient cuplu la vale pentru a depăși confortabil pe autostradă.

Suspensia pneumatică oferă o aderență impresionantă pentru o mașină de această dimensiune, dar caroseria se înclină și se rostogolește în colțuri, iar direcția ușoară îl lasă pe șofer să ghicească cât de mult aderență există.

Deci, C6 este mult mai puțin distractiv de condus decât Jaguar XF. Pielea moale și izolarea fonică bună fac modelul C6 foarte confortabil pe distanțe lungi. Deschideți ușa din spate a lui C6 și veți fi întâmpinat de o cabină din față frumos lucrată, cu note de material moale și piele crem luxoasă.

Toate scaunele sunt foarte confortabile și există mult spațiu pentru picioarele din spate.

Nivelurile de zgomot sunt foarte scăzute, iar head-up display proiectează informațiile vitale ale mașinii pe parbriz, scutindu-l pe șofer de a fi nevoit să-și ia ochii de la drum. Acoperișul înclinat limitează puțin spațiul pentru cap, dar în general, majoritatea oamenilor se vor bucura de timpul petrecut în sedanul Citroen de top. Rezervorul mare de combustibil de 72 de litri și motorul diesel eficient înseamnă că C6 poate parcurge până la 570 de mile între realimentări – iar C6 excelează pe distanțe lungi.

 Suporturile mari de bagaje ovale pot înghiți cu ușurință sticle de apă și ziare, dar habitaclu nu are deseori spațiu util de depozitare. Consola centrală este împrumutată de la un vechi Peugeot 407, așa că unele întrerupătoare și butoane sunt greu de folosit.

Interiorul este excelent, dar există o mulțime de componente electrice care ar putea merge prost. Citroen are un istoric de îmbunătățire continuă, iar motorul diesel fără probleme dezvoltat cu Ford este puțin probabil să provoace probleme majore.

Francezii nu au făcut compromisuri la interior sau motor, dar nici nu au ignorat siguranța. C6 a primit cinci stele pentru protecția adulților la testul de siguranță EuroNCAP.

 Multe produse electronice sunt mai probabil să fie un motiv pentru a vizita un dealer. Habitacul se simte bine și ar trebui să reziste ceva timp dacă este întreținut corespunzător. Evaluarea de cinci stele Euro NCAP pentru testul de impact vă oferă liniște deplină în cazul unui accident. Citroen C6 vine cu scaune încălzite din piele față și spate, cruise control, aer condiționat cu două zone, navigație prin satelit, sistem de avertizare pentru schimbarea benzii de rulare, monitorizare a presiunii în anvelope, head-up display și un spoiler care se extinde la viteze mari.

 Performanța notabilă a fost însă realizarea în protecția pietonilor, C6 fiind primul model care a câștigat patru stele în această categorie. Rezultatele bune se datorează în mare măsură designului, care permite să sară capotei în cazul unei coliziuni cu pietonii pentru a amortiza căderile.

 Revenind la nivelul de protecție oferit pasagerilor, trebuie să enumeram cele nouă airbag-uri disponibile (față, cortină, față și spate, genunchi șofer), sisteme ABS și ESP, senzori de parcare și lumini de avertizare de depășire.

FOTO:autoexpress.co.uk

82/100
Total Score
Very good
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Posturi conexe