Nimeni nu se aștepta la prea multe atunci când Peugeot a confirmat un RCZ R în 2013. Mașina standard a fost întotdeauna mai mult către stilul de showroom decât către condus, iar la acel moment Peugeot nu mai făcuse o mașină grozavă de ani buni. Asta a fost înainte de 308 GTI, amintiți-vă, și înainte ca Peugeot Sport să pună mâna pe 208 GTI. “R” era o emblemă care nu mai fusese niciodată văzută pe un Peugeot și, după cum s-a dovedit, nici nu avea să se mai întoarcă vreodată. Speranțele erau mari, dar așteptările erau scăzute, deoarece, ca să fim sinceri, asta era tot ceea ce reputația producătorului garanta la acel moment.
Cu toate acestea, fișa tehnică a lui RCZ R a oferit câteva motive de optimism. Nu numai că din doar 1,6 litri fusese extrasă o putere enormă de 270 CP (ceea ce îl făcea în continuare cel mai puternic motor de serie de această capacitate), dar Peugeot Sport revizuise complet mașina în care era introdus. Mai lată, mai joasă și mai rigidă era normal, dar mașina a adăugat, de asemenea, frâne Alcon, pistoane Mahle forjate și, cel mai important, diferențialul Torsen cu alunecare limitată de care modelul standard ducea lipsă cu desăvârșire.
Impresia unei perspective mai serioase a fost confirmată pe șosea, RCZ R îndreptând tot felul de greșeli. Iată un coupe Peugeot care, în sfârșit, era captivant și captivant de condus, cu senzații și ritm. Nu era nimic de reglat și nici măcar o opțiune automată, doar un șasiu concentrat, o cutie manuală cu șase trepte și un motor cu patru cilindri frenetic pentru a oferi senzații tari. Și asta a fost mai mult decât suficient, Peugeot Sport dovedindu-și din start acreditările – RCZ R, ca și Renault sport Megane cu care a fost comparat, putea recompensa oricum ai fi vrut să îl conduci.