De-a lungul existenței sale, Peugeot s-a dovedit a fi un brand destul de elegant, cu un aspect de excelență și o puternică prezență sportivă.
Citroen, pe de altă parte, se bazează mai mult pe idei inovatoare și design futurist. În acest caz, diferența dintre cei doi producători francezi nu este foarte importantă, pentru că aici vom vorbi despre o mașină „tehnică”.
C-Crosser este aceeași mașină ca acest Peugeot – și Mitsubishi Outlander. Dar dintre cele trei, „Leul” este cel mai ușor de identificat. Peugeot 4007, cu grila sa masivă a radiatorului și emblemele care ar putea fi vizibile din spațiu, ar putea deține titlul de membru cel mai personal al parteneriatului PSA-Mitsubishi. Așa că întreabă-te: „Din cele trei SUV-uri, pe care va conduce agentul 007?”
Foarte subtil, trebuie menționat că ai de-a face cu unul dintre puținele SUV-uri despre care poți spune că este ușor de manevrat în oraș.
Alegerea unui Peugeot 4007 a fost ușoară, deoarece oferea doar două niveluri de echipare și doar un motor. Decizia între 4007 și modelele aproape identice Citroen C-Crosser și Mitsubishi Outlander va fi mai dificilă; cele trei mașini folosind aceeași caroserie și șasiu, dar având caracteristici ușor diferite. Peugeot 4007 este mai sportiv în comparațir cu celelalte două, iar motorul său diesel de 2,2 litri este foarte puternic. Este distractiv de condus și este capabil de o manevrabilitate mult mai bună decât multe alte 4×4.
Cabina spațioasă oferă o extraordinară flexibilitate – mai ales datorită celor două locuri suplimentare din portbagaj. MPG, costuri de operare și CO2 Intervalele de service sunt scurte, iar taxele sunt scumpe. Motorul diesel consumă 40,4 mpg (sau 38,7 mpg cu o cutie de viteze automată) și costă 300 de lire sterline pe an. Cu transmisia automată, această sumă crește la 425 GBP.
Cu o direcție precisă și o cutie de viteze cu interval scurt, Peugeot 4007 este distractiv de condus.
Nu poate concura cu un Land Rover off-road, dar are tracțiune integrală și o capacitate rezonabilă de off-road dacă aveți nevoie de el. Există multă aderență atât în modul standard cu tracțiune față, cât și în modul opțional cu tracțiune integrală.
Singurul motor diesel de 2,2 litri are 156 de cai putere și o mare putere de tracțiune, astfel încât 4007 accelerează rapid în toate treptele. Direcția nu este reglabilă, dar interiorul este spațios Peugeot 4007 are o poziție de condus confortabilă, cu o vedere bună asupra drumului din față. Direcția nu este reglată pentru a ajunge, ceea ce ni s-a părut inacceptabil într-o mașină la acest preț. Suspensia este fermă și vibrează pe cele mai dure suprafețe de drum. Acestea fiind spuse, 4007 se simte lin pe autostradă, cu un zgomot minim al motorului.
Versiunile GT cu specificații superioare au roți mai mari, așa că sunt mai afectate de zgomotul drumului decât modelele SE cu roți mai mici, iar viteza vântului începe să zbârnâie în habitaclu.
Ca un automobil cu cinci locuri, partea din față și din spate sunt spațioase, dar al șaselea și al șaptelea scaun din portbagaj sunt mici și prost căptușite. Scaunele din spate ale lui Peugeot 4007 pot fi depozitate în portbagaj atunci când nu sunt folosite. Cu toate acestea, sunt greu de ridicat și coborât și lasă doar 184 de litri de spațiu în portbagaj atunci când sunt la locul lor. Cu scaunele în jos, există mult spațiu pentru bagaje, dar nu este cel mai practic din clasa sa, iar stilul său este incomod. Rândul din mijloc de scaune alunecă înainte și înapoi, se pliază dintr-o singură lovitură și există mult spațiu de depozitare în mașină.
Fiabilitate și siguranță
Proiectat și produs în Japonia, așa că ar trebui să fie bun Recordul de fiabilitate al lui Peugeot nu este impecabil, dar 4007, proiectat de Mitsubishi și construit în Japonia, se simte cu siguranță bine. Caracteristicile de siguranță includ șase airbag-uri și control electronic al stabilității. Modelul 4007 nu a fost testat la șoc Euro NCAP, dar același Outlander a obținut un rating de patru stele, care este doar o medie pentru o mașină de această dimensiune.
Făcând un pas mai departe, 4007 s-a dovedit a fi un companion bun, atât în traficul urban, cât în afara lui, cu o atitudine mai clară față de confort, decât Outlander.
Mai scump decât comparabilul Citroen C-Crosser Ambele versiuni de 4007, SE și GT, erau bine echipate, dar scumpe. Primul are aer condiționat, jante din aliaj și cruise control, în timp ce al doilea adaugă roți mai mari, faruri cu xenon, scaune din piele și senzori de parcare. O reducere bună ar trebui să fie și negociabilă.
În comparație cu fratele său japonez, 4007 beneficiază de câteva modificări minore la direcție, suspensie, amortizoare și sistemul de frânare.
Diferența este greu de observat și nu ar trebui să afecteze cu adevărat decizia de cumpărare a unui potențial client. În schimb, motorul HDi de 2,2 litri cu 156 de cai putere este un motiv întemeiat pentru a alege 4007 în detrimentul lui Outlander… cel puțin deocamdată. Numerele sunt aceleași cu C-Crosser. Trecerea de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,9 secunde, cu o viteză maximă de 200 km/h – suficient de ușoară pentru a depăși indiferent de viteza pe care o conduceți.
Motorul HDi de 2,2 litri și 156 de cai putere sunt motive întemeiate pentru a alege 4007 în locul lui Outlander…cel puțin deocamdată. Numerele sunt aceleași cu C-Crosser. Trecerea de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,9 secunde, cu o viteză maximă de 200 km/h – suficient de ușoară pentru a depăși indiferent de viteza pe care o conduceți. Peugeot 4007 oferă aer condiționat automat, 8 airbag-uri, computer de bord, ESP, geamuri electrice, radio-CD MP3, jante de 16 inch și faruri de ceață. Cu alte cuvinte, 4007 este în medie cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftin decât un C-Crosser sau Outlander cu motoare și echipamente similare.
În final, toate lucrurile acestea înseamnă că, în comparație cu aceste modele, Peugeot 4007 este o alegere mai bună din punct de vedere financiar. Faptul că arată mai mult „în fața ta” este doar un alt motiv pentru a-l lăuda mai tare.