În momentul în care a fost proiectată această ultimă versiune a Peugeot 5008, gusturile consumatorilor s-au îndepărtat de la mașinile vechi și plictisitoare.
Cererea cumpărătorilor pentru vehicule elegante de familie a crescut, iar cel mai recent model, Peugeot 5008 a renunțat la stilul blând de minivan al predecesorului său pentru un SUV mai modern și mai contemporan. Modelul mai mic Peugeot 3008 a avut aceeași abordare, iar ambele mașini au avut mare succes.
Peugeot 5008 concurează pentru atenție cu alte SUV-uri de mare succes, inclusiv Skoda Kodiaq și Nissan X-Trail. Ca un model cu șapte locuri, 5008 poate fi considerat și un concurent al Kia Sorento, Hyundai Santa Fe și Land Rover Discovery Sport. Pentru a ține pasul cu o astfel de concurență acerbă, 5008 beneficiază de un lifting de mijloc care reflectă stilul celui mai recent Peugeot 508.
Puterea pentru 5008 provine de la două motoare pe benzină
Puterea pentru 5008 provine de la două motoare pe benzină, ambele turbo – unul de 1,2 litri cu 129 CP și unul de 1,6 litri cu 178 CP, disponibile doar în versiunea de vârf, precum și o gamă de diesel-uri. Nu s-au schimbat prea mult în ceea ce privește upgrade-urile la mijlocul vieții, iar lipsa tehnologiei hibride ar putea pune 5008 în spatele concurenței. Dintre acestea, motorul BlueHDi de 128 de litri cu 128 de cai putere este cel mai economic. Un motor diesel de 2,0 litri cu 175 CP – completează gama de motoare diesel. Cele mai puternice motoare pe benzină și diesel sunt disponibile doar cu transmisii automate.
Peugeot 5008 este echipat cu același motor ca și crossover-ul 3008: benzină VTi de 1,6 litri cu o capacitate de 120 de litri. a. Turbocompresorul cu acelasi volum ca si VTi, puterea este de 156 cai putere. Compania va prezenta și o modificare a modelului cu un motor diesel HDi de 1,6 litri și 110 litri. a. HDi cu o capacitate de 2,0 litri are un volum de 150 litri. Transmisiile sunt mecanice cu „cinci sau șase trepte” și „robot” cu șase trepte sau „automat” cu șase trepte (în funcție de motorul selectat).
Modelul facelift și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2013. Exteriorul lui 5008 trebuie actualizat pentru că puține s-au schimbat în imaginea corporativă a Peugeot în cei patru ani de la debutul modelului.
Peugeot 5008 – stil îndrăzneț, confortabil și manevrabilitate respectabilă
Deși stilul îndrăzneț iese în evidență, nu ar trebui să vă așteptați să fiți impresionați de emoția de a conduce modelul unui 5008. În schimb, accentul se pune în mod clar pe crearea unei configurații confortabile și, datorită unui șasiu bine reglat, acest SUV mare circulă fără probleme pe toate drumurile, cu excepția celor mai accidentate. Manevrabilitatea este respectabilă și pentru un mare cu șapte locuri, dar rivala Skoda Kodiaq pare mai perceptivă la viraje. Nici măcar designul mic al volanului Peugeot nu este ideal pentru o mașină de această dimensiune, ceea ce face dificilă navigarea în colțurile strânse.
Interior ergonomic și elegant
Designul interior este ergonomic și elegant. Cabina are scaune confortabile de ultimă generație, o fereastră panoramică mare de 1,69 metri și un sistem multimedia pentru bancheta din spate de 7 inchi încorporat în spatele scaunelor din față, ceea ce o face o adevărată vacanță de familie în timp ce călătoriți în mașină. Rândul din mijloc de scaune este format din trei scaune individuale de aceeași lățime. Fiecare scaun poate fi pliat într-o suprafață plană, cu podeaua la înălțimea pragului din spate.
În plus, dacă scaunul pasagerului din față este rabatat, portbagajul mașinii ocupă aproape întreaga cabină, cu o lungime de 2,76 metri.Această modificare permite pasagerilor să ocupe cu ușurință un loc în cabină sau să coboare într-o stație. autobuz. Al treilea rând de scaune are două scaune de dimensiuni mari care formează un plan cu podeaua portbagajului.
Asemenea modelului 3008, modelul 5008 are un panou de instrumente impresionant, care include, ca standard, impresionantul display de instrumente Peugeot i-Cockpit. A fost actualizat la un 5008 facelift cu un nou afișaj de infotainment de 10 inchi și un ecran actualizat de 12,3 inchi „head-up” în cockpit.
Spațiul banchetei din spate este mai mult un sac mixt. Optează pentru trapa panoramică, iar cei de 1,80 m din al doilea rând vor găsi loc pentru capete înghesuite, în timp ce scaunele din al treilea rând sunt ușor de accesat, dar cel mai bine rezervate copiilor. Același lucru este valabil și pentru mulți dintre concurenții lui 5008, dar dacă intenționați să folosiți mult al șaselea și al șaptelea scaun, un monovolum precum Citroen Grand C4 SpaceTourer este o alegere mai bună.
SUV-ul Peugeot 5008 arată grozav
Nu există încă un cuvânt oficial despre siguranță, dar frânarea automată standard de urgență ar trebui să ajute modelul 5008 să funcționeze bine în evaluarea Euro NCAP, în timp ce 3008 similar din punct de vedere mecanic a obținut cinci din cinci la testul de impact. Peugeot a avut rezultate destul de bune în sondajul nostru de satisfacție a clienților Driver Power din 2021, ocupându-se pe locul 11 din 29 de producători auto.
Dacă până la sfârșitul anului 2016 Peugeot 5008 era încă un monovolum, acest model s-a transformat într-un SUV, un model mai popular căruia francezii nu i-au acordat prea multă atenție până acum, iar rezultatul este cu adevărat impresionant, mai ales în ceea ce privește stilul de proiectare. Noul SUV Peugeot 5008 arată grozav, un SUV cu motor diesel 2.0 BLUE HDI, 180 CP și transmisie automată cu 6 trepte cu echipare GT Line de vârf.
Din punct de vedere al designului, așadar, SUV-ul Peugeot 5008 are performanțe bune, dar surprinzător, noul SUV punctează foarte bine la capitolul funcționalitate: un model bine conectat, suspensie foarte confortabilă, izolare fonică foarte bună, pentru o mașină cu greutatea de aproximativ 1,8. tone Pentru mașina goală, motorul răspunde rapid și trage foarte eficient, iar toate acestea adaugă o gamă completă de tehnologie, cel mai important noul Peugeot i-Cockpit.
FOTO: auto-testdrive.ro