Piața auto din Marea Britanie nu este singura care a suferit o scădere a producției de mașini. Europa înregistrează, de asemenea, o scădere de la an la an, dar trecerea la viteză înregistrează și o schimbare a concurenților în fruntea topurilor cele mai vândute. Peugeot 208 este acum cea mai populară mașină din Europa, devansând VW Golf. Și poate surprinzător, VW Golf nu a căzut pe locul doi, ci pe locul cinci, cu Dacia Sandero pe locul doi, T-Roc pe locul trei și Fiat 500 pe locul patru.
Peugeot 208, cea mai populară mașină din Europa
Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics, care a lansat raportul, a declarat: „Succesul Golfului se datorează faptului că a fost capabil să răspundă nevoilor unei game largi de consumatori. Dar vremurile se schimbă, iar astăzi prioritățile consumatorilor sunt destul de diferite față de acum câțiva ani.”
În zilele noastre, există o selecție mai mare de mașini disponibile la prețul Golfului. Adesea, VW Golf se confruntă cu ai săi colegi: T-Roc, Cupra Formentor, SEAT Ateca și Skoda Karoq.
În ciuda faptului că Peugeot 208 se descurcă bine, compania-mamă Stellantis înregistrează scăderi și pe alte mărci din portofoliul său, și anume Citroen, Fiat și Vauxhall. BMW, Skoda, Suzuki și Volkswagen au înregistrat o scădere a vânzărilor europene și în comparație cu 2021. În schimb, Kia, Tesla și Toyota au înregistrat o creștere continuă.
Potrivit JATO, motivele scăderii producției sunt aceleași cu dificultățile Marii Britanii, și anume deficitul de chip-uri, perturbarea sectorului energetic și invazia Rusiei în Ucraina, îngreunând producția și obținerea materiilor prime.
Munoz a mai declarat: „Lipsa de vehicule noi la dealeri, inflația și criza energetică s-au dovedit a fi provocări majore pentru piața auto deja tulburată de anii pandemiei. Consecințele pandemiei, urmate de penuria de semiconductori în 2021 și 2022, au fost agravate doar de invazia Ucrainei de către Rusia și de creșterile ulterioare ale prețurilor la energie.