Opel Corsa-e, versiunea electrificată a hatchback-ului subcompact Opel.
La fel ca fratele său Mokka și frații săi francezi, Peugeot e-208 și e-2008, Opel Corsa-e ascunde puterea sub îmbrăcămintea tradițională: nu se distinge din punct de vedere estetic de versiunea sa cu motor fierbinte. Opel a fost achiziționat de Grupul PSA în urmă cu câțiva ani, înainte de noua generație a lui Corsa.
S-a spus că subcompactul se află în stadii avansate de proiectare când echipa sa schimbat, dar asta nu a împiedicat PSA să ceară câteva mici modificări. În cele din urmă, al șaselea Corsa a venit la public cu logo-ul și tehnologia PSA, despărțindu-se de GM după un parteneriat pe termen lung. Practic, dacă scapi semnul „e” de pe stâlpul central, urcă-te în mașină, iar când nu auzi altceva decât motorul de 1,2 litri, îți vei da seama că este o problemă, iar consumul tău va fi afișat kWh. /100 km.
Este o plăcere să conduci această mașina, izolarea fonică este bună, iar dacă comanzi Adaptive Autopilot, poți fi atent și la frânare atunci când călătorești în aer liber.
Corsa-e vă oferă trei moduri de condus – Eco, Normal, Sport. Oricum, obții puterea maximă de la mașină, singura diferență este că trebuie să muncești din greu pentru asta. În Eco, de exemplu, dacă nu apeși accelerația până la capăt, ai 80 de cai putere pentru a-ți face treaba.
Corsa-e are și un model de frânare regenerativă. I-ar plăcea modul de acționare cu o singură pedală, dar arhitectura electrică PSA încă nu îi place. În Sport, pe de altă parte, Corsa-e poate sprinta de la 0 la 50 km/h în 2,8 secunde, ceea ce înseamnă că poți sprinta fericit când lași un semafor. Desigur, atinge 100 km/h în 8,3 secunde și are o viteză maximă de 150 km/h. Ideal să călătorească afară prin oraș, fără curse de stradă.
Dacă ești dornic să cumperi un vehicul electric mic, dar nu simți nevoia să arăți lumii cât de revoluționar ești, Opel Corsa-e ar putea fi pentru tine.
În timp ce alternative precum Honda e sau Kia Soul EV au stiluri unice, ciudate, care încearcă să te atragă în revoluția complet electrică, Corsa-e arată inteligent, dar nu are același design de ultimă oră. Deci, dacă această mașină este la Oscar, va fi nominalizată pentru cel mai bun actor în rol secundar; este în regulă, dar rivalii mai buni se vor lupta pentru creditele principale.
Și, la fel ca Corsa obișnuită, are un design exterior curat, cu o grilă îndrăzneață și blocuri optice LED elegante în față, precum și câteva pliuri ascuțite de-a lungul părților laterale și din spate. Există mai multe insigne „e” pe părțile laterale și pe spate pentru a o marca ca mașină electrică.
În interior, Corsa-e este foarte frumos. Plasticul negru este frumos și este plin cu toată tehnologia pe care ți-ai dori. Există un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inchi care este foarte clar; cu navigație prin satelit sau dacă preferați să utilizați o aplicație pentru smartphone, puteți utiliza Apple CarPlay și/sau Android Auto. Cu toate acestea, nu este cel mai intuitiv sistem de pe piață – chiar dacă treci la ecranul mai mare de 10 inchi în modelul Elite Nav, cu specificații mai mari.
Nu vei avea nicio problemă să te simți confortabil pe scaunele din față, iar șoferul poate beneficia de o mulțime de ajustări ale scaunului și al volanului.
Pe de altă parte, datorită poziționării inteligente a bateriei, portbagajul lui Corsa-e are aceeași dimensiune cu cea a unei mașini standard. Asta înseamnă că nu este cel mai mare pentru o mașină de această dimensiune, dar nu este nici cel mai mic.
Opel Corsa-e are multe elemente în comun cu Peugeot e-208. Deci, din punct de vedere tehnic, sunt foarte asemănătoare. În timp ce Peugeot arată mai cool, iar modelul de bază este mai ieftin, kit-ul standard al lui Corsa-e este ceva mai standard.
Corsa-e are un motor electric de 136 de cai putere, suficient de puternic pentru a-i oferi performanțe pline de viață.
Pentru a vă încărca complet mașina, așteptați-vă să plătiți aproximativ 8,25 GBP dacă încărcați acasă, deși această sumă depinde de factura de energie electrică. Cu toate acestea, este mai ieftin decât un Corsa cu motor pe benzină sau diesel.
Dacă aveți un încărcător de perete de 7 kW, va dura peste 7 ore pentru a încărca complet Corsa-e. Ah, și Opel va instala un încărcător de perete gratuit în casă. Bateria Corsa-e poate fi încărcată complet la o capacitate de 80% în aproximativ 30 de minute folosind punctele de încărcare rapidă publice.
În ceea ce privește conducerea, Corsa-e este distractiv în oraș. Accelerația instantanee pe care o obțineți cu un EV o face foarte rapidă atunci când observați un gol în trafic sau părăsiți o intersecție. Este silențios și confortabil, iar controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu asistență pentru banda de alergare este standard. Sistemul vă menține pe drumul bun și la o viteză constantă, făcând condusul pe autostradă mai puțin stresant.
Ca și alte mașini electrice, Corsa-e nu are versiune manuală.
Puteți comuta între modurile de conducere, alegând dintre Sport, Normal și Eco. Exercițiile fizice te vor face să râzi cel mai mult, dar în cea mai mare parte, modul normal implicit ar trebui să fie bine. Dacă doriți cea mai impresionantă autonomie, treceți la modul Eco – deși acest mod nu vă va permite să vă bucurați de toată distracția de a conduce o mașină electrică.
Există mai multe vehicule electrice speciale – fie cu mai multă autonomie, fie cu mai mult stil – dar Corsa-e este suficient de familiar pentru a face tranziția la vehiculele electrice ușoară. Sigur, Corsa este scump, dar este bine echipat și confortabil de condus.
Surda foto: Opel.ro