Podul Grant se va închide pentru reparații până în luna martie, iar șoferii vor fi obligați să utilizeze rute alternative pentru a ajunge în Cartierul Militari, de exemplu.
Construit în anul 1982, Podul Grant a reprezentat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din vestul Capitalei, dar ultimele expertize au arătat că podul vechi de mai bine de 40 de ani nu mai poate susține traficul și că a devenit pericol pentru circulație.
Locuitorii din acea zonă au mai trecut printr-un astfel de episod în 2019, când Primăria a reabilitat 33% din pod, dar lucrările s-au oprit la începutul anului 2020 din cauza pandemiei și a lipsei fondurilor.
Edilul a adăugat că valoarea investiției este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuție este de 22,5 luni, „însă împreună cu Administrația Străzilor București și constructorul am decis să facem tot posibilul pentru scurtarea perioadei astfel încât circulația rutieră să nu fie perturbată mult timp“.
Șoferii care vor veni din zona Lujerului vor avea trei rute ocolitoare: pe podul Ciurel, pe străzile adiacente din Crângași sau utilizând Pasajului Basarab. Șoferii mai pot ajunge în Militari pe ruta centru – Palatul Cotroceni, dar aceasta este una extrem de aglomerată mai ales la orele de vârf, informează adevărul.ro.
În tot acest timp, nici transportul public nu va reprezenta o soluție ideală. Tramvaiul de pe linia 41 va funcționa pe ambele sensuri, dar într-un sistem de tip pendulă, cu macaz, ceea ce va însemna că pe Podul Grant va circula doar pe un singur fir, cu tot cu întârzierile aferente.