Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 de dolari). Acesta va concura cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China, transmite Reuters, citată de economica.net.
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale. Citroen e-C3 va fi asamblat în Slovacia şi va fi lansat în trimestrul doi din 2024. Preţul nu include subvenţiile de stat de până la 5.000 de euro.
„Aceasta este cea mai importantă lansare pentru brandul Citroen din ultimii zece ani. Aceste este un nou mod de a încălca convenţiile pieţei. O maşină electrică europeană la 23.000 de euro? Nu există una”, le-a spus jurnaliştilor directorul general al Citroen, Thierry Koskas.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 de euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China. Pentru a reduce preţul, Stellantis refoloseşte platforma „Smart Car” utilizată în India, care diferă de cele patru platforme EV pe care le dezvoltă compania.
Autonomia este de 320 km, folosind tehnologia de baterii LFP importată din China.
Europa se confruntă cu un aflux de vehicule electrice low-cost din China, astfel încât Citroen are o strategie pe termen lung. Va urma un model electric C3 mai ieftin la începutul lui 2025, cu un preţ de pornire de 20.000 de euro şi o autonomie de 200 km, a anunţat Koskas.
Pe piaţa maşinilor de oraş din Europa, Citroen C3 a avut anul trecut o pondere de 11%. De la lansarea modelului, în 2002, au fost vândute peste 5,6 milioane de unităţi. Brandurile din China profită de nevoia unor modele electrice la preţuri rezonabile în Europa, ele fiind percepute ca o ameninţare pentru producătorii auto europeni.
Până acum, companiile chineze s-au concentrat pe modelele electrice mai mari, dar ar urma să aducă şi maşini mai mici şi mai ieftine în Europa, în încercarea lor de a-şi extinde prezenţa pe continent.