Schimbările de legislație, când vine vorba de subvenții acordate de statul german pentru achiziția de automobile electrice, au dat peste cap vânzările de astfel de mașini. În luna septembrie, Tesla a fost cea mai vândută marcă, iar pe locul al doilea s-a situat Opel. Toate mărcile au înregistrat scăderi masive, iar piața de electrice s-a prăbușit.
Vânzările Volkswagen de automobile electrice, pe piața din Germania, s-au prăbușit în luna septembrie, după ce statul german a oprit subvenționarea achizițiilor pentru companii, de la 1 septembrie. Luna august a adus, din acest motiv, o creștere masivă a vânzărilor de mașini 100% electrice, cu efecte contrare în luna septembrie. Lucrurile au stat însă diferit de la o marcă la alta, în funcție de specificul clienților.
Tesla a redevenit cea mai vândută marcă de autmobile electrice, în Germania, în luna septembrie, după ce VW revenise în lunile anterioare în poziția de lider al segmentului. Cu un volum de 4.216 autoturisme înmatriculate, marca americană a atras cele mai multe tranzacții, în special cu Model Y, care a fost cel mai vândut automobile electric de pe piață, cu 3.921 unități. Dar situația nu a fost deloc una fericită pentru Tesla. Vânzările mărcii s-au prăbușit pur și simplu cu 69%, având o pierdere de 9.500 de autoturisme, comparativ cu septembrie 2022, informează profit.ro.
Pe locul al doilea, Opel începe să vadă efectele lansărilor de versiuni electrice ale modelelor din gamă, având 3.726 de autoturisme înmatriculate. Cu acest volum, brandul care face parte acum din grupul Stellantis, a depășit cu aproape 1000 de mașini Mercedes Benz (2.933 unități) și Volkswagen (2.655 unități), cele două mărci fiind cel mai probabil preferate de companii.
Opel Corsa a fost al doilea cel mai vândut automobil electric din Germania, după Model Y, fiind urmat de Fiat 500, de Opel Mokka și, abia pe locurile 4 și 5, de VW ID.4/ID.5 și de Audi Q5. Dacia Spring a fost departe de Top 10, cu numai 753 de unități înmatriculate. În luna anterioare, Spring înregistrase un volum mare de mașini vândute, cumpărate cel mai probabil de companii pentru eficientizarea flotelor.
Înmatriculările de automobile electrice au însumat 31.714 autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere cu aproape 29 de procente în septembrie, în Germania, cea mai mare piață de automobile din Europa și principalul motor al segmentului electric de pe continent.
După nouă luni din 2023, Volkswagen rămâne liderul segmentului electric, cu un total de 55.546 automobile electrice, surclasând Tesla, care a înregistrat 51.408 unități înmatriculate. Chiar și așa, Model Y are mai multe exemplare vândute (38.600) decât ID.4/ID.5 (29.353). Pe locul al treilea se află VW ID.3, cu 18.000 de unități. Modelele Opel nu reușesc să prindă Top 10, în clasamentul pe primele trei trimestre, semn că vânzările au crescut brusc doar în ultima lună. Dacia Spring este pe locul 13, în acest an, cu un total de 8.901 autoturisme vândute pe piața din Germania.