Home StellantisOpel Șeful operațional Stellantis girează pentru marca Opel
Uwe Hochgeschurtz, Opel Automobile GmbH

Șeful operațional Stellantis girează pentru marca Opel

by R S

Uwe Hochgeschurtz, director operațional Stellantis și fost director al mărcii Opel, consideră că brandul german de mașini are puterea să se dezvolte, cu toate că rezultatele din ultima vreme nu sunt favorabile.

Rezultatele Opel n-au fost tocmai cele dorite în ultmii ani. De altfel, după preluarea mărcii Opel de grupul Stellantis, în care mai regăsim marci precum Alfa Romeo, Fiat, Peugeot sau Citroen, poziționarea sa pe piață a devenit neclară. Mulți consideră că mașinile Opel sunt doar alternative modeste ale modelelor produse de colegii de grup.

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), marca Opel, împreună cu sora geamănă Vauxhall din Marea Britanie, a pierdut din cota sa de piață. Ba chiar a ajuns să vândă mai puțin decât Skoda, Hyundai, Kia sau… Dacia, informează economica.net.

În 2022, Opel și Vauxhall au vândut pe piața europeană doar 428.145 de unități, în scădere cu 12% față de 2021. Cum acest recul a fost mai mare decât cel al pieței totale (-4,1%), cota de piață a mărcii s-a erodat coborând de la 4,1% la doar 3,8%.

În acest context, presa germană critică deciziile grupului Stellantis cu privire la Opel, însă Uwe Hochgeschurtz garantează pentru marca Opel și are încredere că se poate dezvolta. Uwe Hochgeschurtz consideră că scăderea cotei de piață a Opel trebuie pusă, în mare parte, pe problemele de logistică independente de producător, capacitatea de transport fiind inadecvată pentru a susține livrarea fluentă a mașinilor către dealeri și clienți.

Pentru a calma reproșurile, dar, mai ales, sindicatele germane, șeful Opel a menționat că divizia de proiectare din Ruesselsheim a mărcii sale este una dintre cele mai moderne din întregul grup Stellantis, în timp ce fabricile au un volum de muncă constant, ceea ce înseamnă că viitorul lor este în siguranță.

Citeste si despre:

Leave a Comment