Home Stiri Auto Propunerile pentru normele EURO 7, votate de miniștrii din statele UE!
Opel-Experimental-Concept-3

Propunerile pentru normele EURO 7, votate de miniștrii din statele UE!

by R S

Propunerile pentru noile norme de poluare Euro 7, care ar trebui să intre în vigoare în vara lui 2025, au înfuriat industria auto și o parte dintre statele membre UE care au industrie auto importante. O nouă propunere a fost votată luni, 25 septembrie 2023, de miniștrii din statele UE, astfel încât normele Euro 7 să nu fie atât de dure precum au fost anunțate inițial. Rămâne ca termenii să fie negociați în lunile viitoare.

Printre cele opt state care s-au opus propunerilor CE din 2022 se numără și România, alături de țări precum Italia, Franța și Cehia. Teama statelor care s-au opus este că investițiile se vor duce către motoarele termice, în loc să meargă spre cele electrice. Spania, care deține președinția rotativă a UE, a prezentat textul de compromis pe care Consiliul UE l-a aprobat. Înțelegerea finală va fi negociată de Consiliul UE, de Parlamentul European și de Comisia Europeană, informează hotnews.ro.

Inițial, mai mulți constructori auto au criticat dur propunerile legate de normele Euro 7 și nu consideră că prețul mașinilor va crește în medie cu doar 300 euro, valoarea înaintată de UE. Mulți oameni din industria auto consideră că nu își mai are rostul introducerea normelor Euro 7 când, oricum, se investește mult în electrificare.

Directorul general de la Stellantis susţine că noile reguli pun o povară inutilă asupra industriei, vor încetini tranziţia la electrice și va duce la prețuri mai mari pentru mașini. La rândul său, Luca de Meo, CEO al grupului Renault spune că EURO 7 va distrage atenția industriei auto de la utilizarea exclusivă a energiei electrice și va forța producătorii de automobile să investească în motoare cu ardere care nu au viitor cert în acest moment.

Acum, miniștrii din statele membre au votat pentru norme Euro 7 ceva mai puțin dure, norme care să nu-i oblige pe constructorii auto să facă investiții uriașe în motoarele cu combustie internă, în condițiile în care, din 2035, vor putea fi vândute doar mașinile electrice noi și probabil unele cu combustibili sintetici. Industria nu vrea să investească în motoare care vor dispărea și este presată la capitolul mașini electrice și de chinezi, care vin cu modele la prețuri mici.

Normele Euro 7 ar trebui să intre în vigoare la 1 iulie 2025 pentru autoturisme și VAN-uri, iar Comisia Europeană spune că normele vor reduce emisiile poluante și vor menține vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori.

Nici Grupul Stellantis nu a stat nepăsător, anunțând deja planurile mărețe de viitor, inclusiv ideea de a procuce și comercializa mașini electrice pentru fiecare categorie existentă în portofoliu. Opel a prezentat o mașină Opel Experimental Concept, cu un design exterior ultramodern, în cadrul evenimentului IAA Mobility din 2023 de la München, un model ce include toate elementele pe care le vom regăsi la noile mașini dezvoltate de grup.

Standardele EURO 7

Standardele Euro 7 introduc limite de emisii pentru toate autovehiculele în cadrul unui set unic de norme. Normele sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, ceea ce înseamnă că aceleași limite se vor aplica indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice sau combustibili alternativi.

În același timp, toate vehiculele vor trebui să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea care este în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când acestea ating 200 000 de kilometri și vârsta de 10 ani. Asta înseamnă dublu față de Euro 6.(100 000 de kilometri și 5 ani).De asemenea, noile norme vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini, pentru a spori încrederea consumatorilor în vehiculele electrice.

Se va reduce necesitatea înlocuirii bateriilor la sfârșitului ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor. Normele Euro 7 vor garanta faptul că mașinile nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul lor pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul. Nu în ultimul rând, obiectivul de a reduce cu 100% din emisiile de CO2 până în 2035 pentru autoturisme și camionete a fost și el luat în considerare

Citeste si despre:

Leave a Comment