Pe 24 februarie 1983, Peugeot 205, emblematica leoaica, scoate primul vuiet si isi scoate ghearele pentru a-si lasa amprenta felina asupra istoriei automobilului. Un simbol al modernității și un pionier în vasta linie de mașini de oraș PEUGEOT, 205 va rămâne pentru totdeauna „numărul sacru” al mărcii Lion. Iată că se împlinesc 40 de ani de succes la modelului Peugeot 205.
Constructorul francez de automobile marchează a 40-a aniversare a celebrului model Peugeot 205 printr-un eveniment special ce va avea loc la muzeul L’Aventure Peugeot din Sochaux, Franța.
Dezvoltarea celebrului Peugeot 205 a început în 1977, sub numele Projet M24. În 1983, constructorul francez de automobile prezenta modelul de serie, care a stat în producție până în 1999. La începutul anilor ’90, Car Magazine i-a oferit lui Peugeot 205 titulatura de „Mașina deceniului”. În cei 16 ani cât a stat pe piață, 205 a fost replicat în peste 25 de milioane de exemplare, anunță automarket.ro.
La sfârșitul anilor 1970, Peugeot a decis să lanseze un nou model unic, care nu exista pe piața auto. Era o mașină mică nouă, care avea să fie mult mai mult decât o mașină de oraș. S-a dovedit a fi o mașină polivalentă, confortabilă atât în oraș, cât și la drum lung, capabilă să transporte o familie și cu toate acestea rămânând la prețuri accesibile. Pe scurt, Peugeot 205 a fost o mașină bună la toate.
Cu toate că majoritatea modelelor Peugeot au fost proiectate de Pininfarina, modelul Peugeot 205 a fost proiectat de Gérard Welter care a câștigat concursul organizat intern, noul model venind cu un design mult mai modern și mai fluid. Multe dintre elementele proiectate pentru 205 au devenit caracteristici permanente pentru noile modele Peugeot. Amintim aici de grila cu barele sale orizontale și banda dintre farurile din spate.
Peugeot 205 a fost primul model al brandului francez care a primit o gamă variată de motorizări, de la 45 la 200 de cai putere, dar și o cutie automată, o opțiune rară pentru acele vremuri. De la lansarea sa în 1983, Peugeot 205 a fost disponibil în trei versiuni pe benzină. Varianta pe motorina avea să-și facă apariția câteva luni mai târziu.
În anul următor, gama a fost extinsă pentru a include legendarele GTI și Turbo 16, precum și caroseria cu 3 uși. Au urmat o multitudine de variante, de la cele mai accesibile, precum Juniorul din 1986 cu scaunele sale „jean”, la cele mai cochete, precum Lacoste sau Gentry.
În 1985, grupul PSA a prezentat un prototip de 205 electric, rezultat al centrului de cercetare al PSA privind vehiculele electrice. Performanțe anunțate: 140 km de autonomie; viteza maximă: 100 km/h. Spațiul interior al lui 205 electric este exact același cu cel al lui 205 cu motor cu ardere internă, deoarece grupul motopropulsor și bateria sunt găzduite în întregime sub capotă.
În 1998, după o lungă și bogată carieră de 15 ani și 5.278.050 de unități produse, proiectul PEUGEOT 205 a ieșit de pe linia de producție, fiind înlocuit de varianta 206. În mintea pasionaților de mașini, acesta va rămâne pentru totdeauna „numărul sacru” al PEUGEOT, cel care a construit bazele unei linii excepționale de mașini de oraș de succes, PEUGEOT 206, PEUGEOT 207 și astăzi PEUGEOT 208.