Home Stiri Auto Inaugurarea Podului de la Brăila se face cu restricții de circulație!
inaugurare-pod-braila

Inaugurarea Podului de la Brăila se face cu restricții de circulație!

by R S

Pe 6 iulie, a fost inaugurat podul de la Brăila, botezat și „Golden Gate-ul” de peste Dunăre sau „Golden Gate de România”. Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România, a fost inaugurat. Circulația rutieră va fi deschisă în decursul zilei de 6 iulie.

Însă trebuie menționat faptul că lucrările încă nu sunt complet finalizate. Sute de muncitori au lucrat inclusiv în ultimele nopți, pentru ultimele finisaje, iar drumul principal de legătură cu malul din Tulcea nu va fi gata decât abia la final de an.

Președintele Klaus Iohannis a participat la inaugurare, alături de Sorin Grindeanu, premierul Marcel Ciolacu, fostul premier Nicolae Ciucă și fostul premier Mihai Tudose.

Restricții de circulație pe podul de la Brăila până la sfârșitul lunii noiembrie

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila – care va fi deschis circulației de la ora 13.00 – va exista restricție de viteză de 80 de kilometri la oră.

Noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic.

Podul de la Brăila – „Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

Podul de la Brăila are, practic, trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (excepție fac unele coșuri de fum sau antene). Cei patru piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Drumul principal Brăila – Jijila. Are o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens până la kilometrul 8, și apoi cu câte o bandă de circulație pe sens până la finalul proiectului – km 19. Drumul are și benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin (care se deschide pe 6 iulie). Cu o lungime de 4,328 km, acest drum este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură pornește de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se intersectează cu DN22 Smârdan-Măcin.

Podul de la Brăila: Fire de oțel cât să înconjoare planeta de două ori și un tablier metalic construit în România

La realizarea podului au fost folosite aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori. Aceste fire subțiri de oțel au fost împletite și au format 16 toroane care alcătuiesc două cabluri principale cu o lungime de doi kilometri fiecare.

Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone, iar garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani. Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și este ancorat în blocuri de ancoraj pe fiecare mal. De cele două cabluri principale, cu ajutorul a câtorva sute de tiranți, sunt prinse segmentele metalice ale tablierului.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone și a fost realizat la șantierele navale Fincantieri din Brăila cu oțel de la Liberty Steel din Galați. În total sunt 86 de segmente ale tablierului metalic ce cântăresc în total peste 20.800 tone.

Citeste si despre:

Leave a Comment