Se preconizează că reglementările Euro 7 vor intra în vigoare în iulie 2025, deși forma lor finală și nivelurile de oxid de azot și monoxid de carbon nu sunt încă confirmate. Cu toate acestea, în octombrie anul trecut, s-a raportat că „ a fost făcută o revizuire finală” a noilor reguli bazate pe „circumstanțele geopolitice și economice actuale”. Dar, din nou, nimic nu a fost încă anunțat oficial.
Cu toate acestea, directori de top din industria auto și-au exprimat deja temerile că reglementările planificate privind emisiile Euro 7 ar putea semna sfârșitul segmentului de mașini mici cu combustie. Recent, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a mers și mai departe, spunând că parametrii mai stricti sunt „inutili” și vor avea un efect negativ asupra industriei, care încă se luptă să producă mașini electrice mici la prețuri accesibile pentru a-și înlocui predecesorii cu combustie.
Nu este prima dată când Tavares critică Euro 7. Anul trecut, el a spus că noile reglementări vor cere producătorilor de automobile să investească masiv în motoare cu ardere mai curate și mai eficiente, care vor fi interzise doar un deceniu mai târziu. Acest lucru ar reflecta costurile de cercetare și dezvoltare pentru toate vehiculele noi și în special pentru segmentul de mașini mici, care ar putea deveni prea costisitoare pentru clienți.
„Nu este util, este costisitor, nu aduce beneficii clienților, nu aduce beneficii pentru mediu”, a spus Carlos Tavares, vorbind cu reprezentanții presei, citează motor1.com. „Partea de emisie ICE este ceva care pur și simplu nu are sens”.
De aceeași părere este și directorul Volkswagen, Thomas Schafer, care a menționat că prețul mașinilor mici ar putea crește cu 3000 până la 5000 euro odată cu intrarea în vigoarea normelor EURO 7. Acest lucru ar distruge efectiv segmentul de mașini mici, făcându-l inaccesibil chiar și în comparație cu segmentul de mașini mici EV.