Opel Insignia Sports Tourer a devenit copilul nedorit al gigantului american General Motors, caracterizat de lipsa investițiilor, și au fost vânduți către PSA, compania franceză care controla Peugeot, Citroen și DS la acea vreme.
PSA a fuzionat cu Grupul Fiat Chrysler pentru a crea ceea ce este acum cunoscut drept al șaselea cel mai mare producător auto din lume, Stellantis, care controlează acum Alfa Romeo, Fiat, Chrysler, Jeep, Citroen, Peugeot, Opel, DS, Ram, Lancia, Maserati, Dodge și Opel. Sub insigna PSA, Opel a făcut progrese bune și constante.
Opel Insignia Sports Tourer este versiunea de turism a lui Insignia Grand Sport, care promite o mai mare practicitate, echipare și un raport calitate-preț mai bun decât generația anterioară lansată în 2009. Opel a mărit dimensiunea break-ului său emblematic și a mărit distanța dintre roțile din față și din spate cu până la 92 mm. Rezultatul este o cabină spațioasă și spațioasă, cuplată cu un bancheta din spate rabatabilă, cu o capacitate de până la 1.665 de litri, suficient pentru a concura cu Mazda 6 Tourer, Ford Mondeo Estate și Skoda Superb Estate.
Cursa spațială este doar jumătate din bătălia actualului vagon de clasă cu mai multe fațete. Skoda este super confortabilă, Mazda este confortabil de condus, Mondeo este un concurent complet, deci ce mai are un Opel pentru a concura cu Squad Leader? La fel ca Opel, există mai multe niveluri de echipare din care să va puteti alege. Dotarea standard a tuturor modelelor o reprezinta: jante din aliaj de 17 inchi, aer condiționat, acces și pornire fără cheie, un ecran de infotainment de 7 inchi, conectivitate la telefon prin Bluetooth și suport Apple CarPlay/Android Auto și Opel OnStar.
Opel încearcă să aducă Insignia Sports Tourer în conformitate cu cele mai noi echipamente de pe mașinile rivale.
Echipamentele opționale includ un afișaj head-up, frânare de urgență, încărcare wireless și iluminare LED adaptivă. Cele șase motoare disponibile sunt o verigă slabă Nu ne-am plânge de varietatea mare de motoare oferite – un diesel super-eficient de 1,6 CP de 1,6 litri și un turbo pe benzină de 2,0 litri de 260 CP. Nici măcar noua benzinărie de 1,5 litri nu este atât de dinamică pe cât sugerează cifrele, iar ofertele producătorilor rivali sunt mai clare și mai plăcute de condus. Din punct de vedere diesel, Turbo D de 1,6 litri este la fel de puternic, dar dur pe deasupra.
Opel a marit dimensiunea lui Insignia Sports Tourer, astfel ca a reușit să îl facă mult mai practic. Din fericire, capacitatea maximă a portbagajului a crescut cu 135 de litri, ajungând la 1.665 de litri cu banchetele din spate rabatate și 560 de litri cu scaunele din spate montate. Spațiul scaunelor din spate este printre cele mai bune din clasa Skoda Superb Estate, cu spațiu amplu pentru picioare chiar și cu scaunele din față în spate, iar spațiul pentru cap este impresionant.
Nu există nicio scuză pentru ca Insignia Sports Tourer să nu fie o barjă de familie cu suspensie moale.
Încercați să o conduceți cu entuziasm și veți simți rapid cum corpul se balansează semnificativ pe măsură ce vă deplasați din colț în colț. Aceasta nu este o mașină rapidă. Cu toate acestea, nivelul de aderență este ridicat și în timpul condusului normal, excelentul Opel Insignia Sports Tourer este o mașină sigură, confortabilă și relaxantă.
Aproape totul de pe Insignia Sports Tourer pare să se potrivească perfect pentru tine și munca ta. Pentru început, o valiză voluminoasă înseamnă că o varietate de articole pot fi transportate cu ușurință. Nu este nevoie să păstrați totul în ordine, deoarece oferă suficient spațiu pentru orice. Apoi mai este confortul condusului.
Dar odată ce ziua se termină și simți că mergi repede acasă, Opel Insignia Sports Tourer este încă distractiv, cu un motor bun, comenzi bine echilibrate și un control bun al caroseriei.
Economia de combustibil s-a îmbunătățit, de asemenea, în timp ce conduceam mașina, culminând cu 44,2 mpg pentru tot timpul în flota noastră. Speram la ceva mai aproape de economia oficială de 49,6 mpg a Opel, așa că este puțin dezamăgitor într-un fel, mai ales că petrec mult timp conducând pe autostradă.
Un alt domeniu în care Insignia excelează este croaziera de mare viteză, cu o călătorie confortabilă și un motor diesel de 2,0 litri și 168 de cai putere, care asigură că călătoriile lungi nu reprezintă nicio problemă. E cam rigid în răspunsul său, schimbările de viteză nu sunt rapide, este de modă veche și, deși este bine pentru unii șoferi, prefer să conduc mașina. Cu toate acestea, insignele automate sunt destul de netede. Opel Insignia Sports Tourer-ul nostru a fost răsfățat după ce a primit recent echivalentul mașinii unui tratament spa relaxant. Dar indiferent de vreme, Insignia este o mașină grozavă. Oferă multă aderență și se mișcă fără probleme chiar și pe cele mai dificile suprafețe.
În plus, părțile adânci ale anvelopelor facilitează intrarea în boxe, chiar și la viteze mici.
În față, o îmbunătățire uriașă față de precedentul Insignia. Finisajul este aproape în concordanță cu mărcile high-end ale perioadei, cu un ecran color central inteligent, configurabil pe bord, care măsoară 4,2 sau 8 inchi. Tot ceea ce nu vă poate spune va fi aproape sigur găsit pe monitorul de infotainment Intellilink din centrul bordului.
Până acum, poate nu ți-ai dat seama că ideea de a conduce un break Opel de dimensiuni medii este aspirațională.
Poate trebuie să te gândești de două ori. Acest break Insignia ar fi putut concura în același segment ca și predecesorul său, dar se ridică în vârf în aproape orice mod doriți să-l numiți, mai ales în ceea ce privește stilul și dimensiunea. Dar acesta este un break și te vei întreba cât de practic poate fi pentru nevoile familiei tale.
Dat fiind faptul că modelul este atât de atractiv pentru oamenii de astăzi, eticheta este o mare parte a identității sale, chiar dacă nu este mașina în sine. Acesta este Opel Insignia Sports Tourer: o mașină mică de familie, foarte încăpătoare și practică.
Foto: autoexpress.co.uk