Home Stellantis Stellantis spune adio motoarelor cu combustie internă

Stellantis spune adio motoarelor cu combustie internă

by Echipa OpelMarket

La doar câteva zile după ce a dezvăluit la CES noul crossover electric Chrysler Airflow Concept și a promis că va deveni 100% electric până în 2028, Stellantis a început să facă pași spre atingerea acestui obiectiv prin reducerea la unul singur a opțiunilor de motorizare pentru modelele sale europene Citroën Berlingo, Opel Combo Life și Peugeot Rifter. Iar acesta este electric!

În trei comunicate de presă separate (câte unul pentru fiecare marcă), Stellantis a anunțat că a eliminat atât motorul 1.2 PureTech (pe benzină), cât și motorul 1.5 Blue HDi (diesel) de pe fișele de opțiuni destinate consumatorilor pentru modelele sale compacte de tip people-mover de pe majoritatea piețelor europene.

Adio motoarelor cu combustie interna

“Electrificarea este un aspect deosebit de sensibil pentru viitorul segmentelor MPV”, se arată în comunicatul de presă al Citroën. “Silueta și greutatea lor le determină să consume mai mult combustibil, în condițiile în care prețul benzinei continuă să crească. Această situație va reduce rapid relevanța ofertelor pe benzină sau diesel pentru aceste modele.”

În ceea ce privește furgonetele electrice în sine, ë-Berlingo (pe care voi continua să îl folosesc ca înlocuitor pentru toate cele trei modele, aproape identice) oferă același volum interior și capacități de transport de persoane ca și versiunile cu motorină. Motorul său electric de 136 CP “oferă o pornire lină datorită cuplului imediat disponibil” și o viteză maximă de 130 km/h (aproximativ 80 mph).

La fel ca în cazul tuturor EV-urilor, deplasarea este lină și silențioasă, cu zero emisii de gaze de eșapament – o caracteristică din ce în ce mai importantă, deoarece tot mai multe guverne importante din lume încep să promulge interdicții privind combustia internă în centrele lor urbane. Bateria litiu-ion de 50 kWh a furgonetei are o autonomie declarată de 280 km (puțin peste 170 de mile), iar Stellantis susține că aceasta poate fi reîncărcată până la 80% din capacitate în doar 30 de minute la un încărcător de 100 kW.

Clienții comerciali vor putea în continuare să comande versiunile pe benzină sau diesel în configurații cargo/utilitară, vizibile în secțiunea “comercial” a site-urilor web ale companiilor.

Citeste si despre:

Leave a Comment