Home Stellantis Grupul Stellantis vrea să scape de mărcile neprofitabile!
stellantis- grup

Grupul Stellantis vrea să scape de mărcile neprofitabile!

by R S

Grupul Stellantis, creat în urma fuziunii dintre FCA (Fiat-Chrysler) și PSA (Peugeot-Citroen), este compus din 14 mărci diferite, iar CEO-ul Carlos Tavares a declarat că nu ar ezita să le „pensioneze” cât de curând pe cele care nu sunt profitabile. Executivul portughez a făcut aceste declarații în contextul scăderii veniturilor în primul semestru al anului, transmite Automotive News.

Stellantis trece printr-o perioadă dificilă, iar scăderea încasărilor nu mai poate fi ignorată de Carlos Tavarez, care este pe cale să renunțe la mărcile neprofitabile. În primele șase luni ale lui 2024, veniturile nete au scăzut cu 48% față de aceeași perioadă a anului 2023, ajungând la 5,6 miliarde de euro. Stellantis a consemnat și o scădere a marjei operaționale sub borna de 10% – ținta setată de grup pentru acest an, scrie wall-street.ro.

Maserati, pe lista neagră?

În mod neobișnuit, Stellantis, care nu publică cifre individuale pe mărcile sale, a transmis în cadrul prezentării rezultatelor financiare pe semestrul 1 că Maserati a trebuit să îndure pierderi de 82 de milioane de euro în această perioadă. Compania, care este în mijlocul tranziției către vehicule electrice, ar putea să se numere printre cele pe care Tavares ar vrea să le vândă, în situația în care brand-ul din Modena nu își revine.

Guvernul de la Roma ar încerca să preia – conform informațiilor apărute în ultimele zile în presă – două mărci dispărute ce fac, în continuare, parte din portofoliul Stellantis. Este vorba de doi foști constructori italieni, Autobianchi și Innocenti, ce ar putea să fie vânduți către chinezi. O revitalizare pe filieră asiatică – similar cu ceea ce s-a întâmplat în cazul MG – ar putea să fie și în viitorul mărcilor Lancia sau Maserati, dacă Stellantis ar decide să se despartă de ele.

Citeste si despre:

Leave a Comment