In acest articol vom discuta despre inmatricularea unui autovehicul la final de leasing. Vom explica cum se inscrie autoturismul pe numele companiei ce a finalizat leasing-ul la Directia de Taxe si Impozite Locale. Vom intelege ce acte trebuie sa primim de la agentia de leasing. De asemenea, catre sfarsit vom afla cum se construieste dosarul de inmatriculare auto pentru a finaliza aceasta procedura. Informatiile din randurile de mai jos sunt actualizate pentru anul 2024 si include toate prevederile legale pentru a finaliza acest proces.
Inainte de toate trebuie sa explicam ce inseamna un leasing auto si ce se intampla din punct de vedere al actelor, atunci apelati la un astfel de serviciu. Pentru acest tip de produs pot apela atat persoanele fizice, cat si entitatile juridice. Cu toate acestea, pe timpul leasingului si pana la finalizarea totala a platii, compania care a imprumutat banii va fi proprietar de drept. Astfel, pana la terminarea leasingului, firma care a imprumutat pentru plata masinii va fi trecut ca detinator in toate actele.
Firma sau persoana fizica ce are leasing-ul auto va fi doar utilizator al acestui autovehicul. De aceea, actele pe care acesta le detine sunt: certificatul de inmatriculare si asigurarea auto. Utilizatorul este inregistrat in cadrul institutiei de Taxe si Impozite ca si chirias al acestei masini. Statutul de chirias sau utilizator va fi pastrat in baza de date a Directiei de Taxe pana la finalizarea leasing-ului.
Cum se inmatriculeaza la final de leasing o masina in anul 2024?
Firmele de leasing au obligatia de a se ocupa de toate formalitatile pe perioada leasing-ului auto. Astfel, ei vor trebui sa inregistreze autovehiculul la Directiile de Taxe si Impozite Locale. Tot ei vor obtine numerele pentru ca utilizatorul sa aiba posibilitatea de a circula. Repetam: Pana la finalizarea leasing-ului auto, firma de leasing va fi in continuare proprietarul masinii. Asadar,…
Cand se finalizeaza leasing-ul auto si ce acte va trebui sa primesc de la firma de leasing?
Leasing-ul auto va fi finalizat dupa achitarea integrala a intregii sume atribuite pentru masina respectiva. Dupa ce a fost finalizat leasing-ul, compania va emite un certificat fiscal si o ultima factura reziduala. Aceste doua documente vor anunta faptul ca acest tip de credit a fost terminat.
Ce acte va trebui sa primesc de la firma de leasing?
Dupa cum am precizat si mai sus, firma de leasing va trebui sa trimita noului proprietar urmatoarele documente: factura reziduala si certificatul fiscal. Pe langa aceste doua acte, agentia va trebui sa ii livreze noului detinator si cartea auto. Factura reziduala va trebui sa contina ultima suma de plata pentru finalizarea leasing-ului.
Prin aceste 3 documente, compania sau persoana ce a avut leasing-ul isi poate inscrie noul autovehicul. Cartea auto, certificatul fiscal si factura reziduala vor constitui baza pentru a duce la bun sfarsit procesul de inmatriculare auto.
Acum pentru ca am aflat care sunt actele necesare, vom trece mai departe pentru a intelege cum decurge restul procedurii.
Inmatricularea masinii la final de leasing
Primul pas dupa primirea documentelor de la compania de leasing, va fi inscrierea in evidentele fiscale a autovehiculului nou achizitonat. De aceasta data sunteti pe deplin proprietar si veti avea acum posibilitatea sa o declarati pe numele dumneavoastra. Asadar,…
Urmatorul pas va fi…
Inscrierea autovehiculului la final de leasing in evidentele fiscale
Directia de Taxe si Impozite este cea care permite inscrierea masinii pentru plata impozitului anual. Aceasta procedura este elementara inaintea procesului de inmatriculare. De aceea, va trebui sa va prezentati la Directia de Taxe ( DGITL ) de care apartineti. Aceasta entitate exista in fiecare comuna si in fiecare district. Astfel, va trebui sa ne prezentam pentru declararea masinii la Institutia de care apartinem.
Daca vom inmatricula masina in orasul Bucuresti, va trebui sa ne prezentam la institutia DGITL din sectorul in care avem domiciliul sau sediul.
Pentru a inscrie autoturismul respectiv, va trebui sa construim un dosar de documente.
Actele necesare pentru a inscrie vehiculul la DGITL dupa finalizarea leasing-ului auto
Cele mai importante documente din aceasta lista vor fi cele primite de la compania de leasing: cartea, certificatul fiscal si factura reziduala. Pe baza acestor acte, impreuna cu documentele de reprezentare veti putea inscrie autovehiculul pe numele dumneavoastra.
Despre actele de reprezentare am discutat si in alte articole trecute. Acestea sunt documentele care identifica entitatea dumneavoastra. Masina dupa finalizarea leasing-ului va trebui sa aiba un nou proprietar. Acesta poate fi atat persoana fizica, cat si firma. Pentru persoana fizica, actul de reprezentare va fi buletinul. In cazul unei companii, actele de reprezentare vor fi: delegatia, buletinul si certificatul de inregistrare al companiei.
Toate acestea vor trebui depuse la Directia de Taxe de care apartineti.
De precizat: Unele centre accepta doar depunerea documentelor online. In aceste cazuri, nu vor mai trebui copii pentru acte, dar va fi necesar un cont, o adresa de mail, etc. De asemenea, companiile vor trebui sa detina o semnatura electronica. Delegatia precizata mai sus va trebui semnata cu aceasta semnatura.
Pentru ca am inteles cum se inscrie masina, vom vedea cum se construiete dosarul pentru o inmatriculare la final de leasing.
Actele necesare pentru a inmatricula o masina la final de leasing
La fel ca si in cazul declararii auto la DGITL, inmatricularea masinii la final de leasing va trebui realizata doar la Directia de care apartineti. Pentru orasul Bucuresti, inmatricularile se vor face doar intr-un singur centru. Acesta este in soseaua Pipera, nr. 49.
Inainte de a prezenta dosarul din cadrul acestui serviciu, vor trebui pregatite cateva documente. De data aceasta va trebui sa existe o Asigurare Auto Obligatorie pe numele noului proprietar. Chiar daca este valabila fosta asigurare de la firma de leasing, acum va trebui realizata una noua. Noul RCA va trebui sa fie pe numele noului proprietar.
De asemenea, ITP-ul masinii ce urmeaza a fi inmatriculate va trebui sa fie valid. Asadar,…
Lista de documente necesara pentru a inmatricula o masina la final de leasing
Documentele pentru finalizarea acestei proceduri sunt urmatoarele: actele de reprezentare, Asigurarea Obligatorie, actele de proprietate primite de la DGITL, certificatul fiscal, cerere completata, cartea auto ( copie si original ), certificatul de inmatriculare si factura cu viza REMTII. De precizat: Dosarul de inmatriculare la final de leasing va trebui sa contina factura primita de la Directia de Taxe ( cea cu viza ).
Incepand din anul 2024, se solicita prezentarea placutelor vechi la ghiseul de inmatriculari. Aceasta procedura este valabila, chiar daca nu vor schimbate vechile numere.