Home Curiozitati Curiozități din lumea auto: ștergătoarele de parbriz, volanul sau luminile de frânare!
curiozitati-lumea-automobilistica

Curiozități din lumea auto: ștergătoarele de parbriz, volanul sau luminile de frânare!

by R S

Industria automobilistică este vastă și, poate, una dintre cele mai profitabile la nivel global. Specialiștii spun că parcul auto mondial însumează peste 1.2 miliarde de mașini. Anual sunt lansate sute de noi modele, iar marii producători ajung să scoată pe porțile fabricilor peste 100 de milioane de unități.

Conform cifrelor, în anul 2035 vor exista 2 miliarde de automobile. Doar 2.5% dintre acestea vor fi electrice și 8% vor fi hibride. În anul 2050, cifra va ajunge la 2.5 miliarde, iar populația lumii va ajunge la 9,731 de miliarde. Va exista aproape o mașină la patru oameni, scrie auto-bild.ro.

O industrie atât de mare și dezvoltată a fost marcată în decursul anilor de numeroase momente interesante și amuzante, iar mai jos vă prezentăm câteva curiozități din lumea automobilistică.

Indiferent dacă sunteți sau nu un pasionați de mașini, cu toții putem recunoaște că mașinile sunt incredibile!

  1. Ștergătoarele de parbriz au fost inventate de o femeie pe nume Mary Anderson!
    În 1905, Mary Anderson a inventat ștergătoarele de parbriz pentru a putea conduce pe ploaie sau zăpadă. Înainte ca ștergătoarele de parbriz să fie inventate, șoferii coborau în mod repetat din mașini și curățau parbrizul manual.
  2. Frânele antiblocare au fost inventate în urmă cu 100 de ani!
    Primele frâne antiblocare au fost inventate în anii 1920 și au devenit mai populare în anii 1990. Astăzi, majoritatea mașinilor moderne au un sistem de frânare antiblocare sau ABS.
  3. Primul vehicul electric a fost creat în 1832!
    Robert Anderson a creat primul vehicul cu motor electric în 1832. Apoi, în anii 1990, General Motors a produs EV1, altfel cunoscut ca prima mașină electrică produsă în masă. Astăzi, mulți șoferi aleg să cumpere o mașină electrică pentru a-și reduce amprenta de carbon.
  4. Prima cursă de automobile din lume a avut loc în 1895!
    La acea vreme, viteza medie a fost de 15 mph. Lucrurile s-au schimbat destul de mult din 1895 și până azi, iar mașinile se pot deplasa cu viteze mult mai mari.
  5. Luminile de frânare / stopurile pe frână au fost inventate în 1905!
    Înainte de inventarea luminilor de frânare, mulți șoferi se bazau pe semnalele de mână pentru a-i anunța pe alții unde se îndreptau. Acest lucru era problematic pe timp de noapte, deoarece întunericul făcea dificil să se vadă semnalele de mână. Acum, luminile de frânare sunt o caracteristică importantă de siguranță!
  6. Prima călătorie cu mașina, pe distanță lungă, a avut loc în august 1888!
    Bertha Benz, soția lui Karl Benz – care a inventat mașina, și cei doi fii ai săi au făcut o călătorie de la Mannheim la Pforzheim, Germania. Călătoria de 66 de mile a fost prima călătorie rutieră pe distanță lungă înregistrată vreodată și a durat aproximativ 7 ore.
  7. Inventatorul controlului de croazieră, Ralph Teetor, era orb!
    Ralph Teetor a avut un accident la vârsta de cinci ani, în urma căruia a rămas orb. Accidentul nu i-a oprit niciodată curiozitatea! În cele din urmă, el și-a propus să creeze un mecanism care ar putea menține constantă viteza vehiculului pentru a economisi combustibil. Acest prim mecanism de control al vitezei de croazieră a fost numit „Speedostat”.
  8. Înainte de inventarea volanului, șoferii foloseau o pârghie pentru a conduce mașina!
    Volanul a fost inventate în Cleveland, Ohio, de un bărbat pe nume Alexander Winton. În 1896, Winton a început o serie de invenții legate de mașini și este cunoscut ca fiind inventatorul volanului.
  9. Radioul auto a fost introdus pentru prima dată de Chevrolet
    În 1922, primul radio auto a fost introdus de Chevrolet. Guvernul a vrut să-l interzică pentru că ar putea fi considerat o distragere a atenției, dar legea nu a fost aprobată. Până în 1963, majoritatea vehiculelor aveau radiouri în ele.
  10. Prima centură de siguranță în trei puncte a fost introdusă în 1959
    Volvo Amazon 120 și PV 544 au fost primele modele care au avut centura de siguranță în trei puncte pe care o folosim și astăzi. Nils Bohlin, un inginer Volvo, este creditat cu dezvoltarea centurilor de siguranță. Și din 1968, toate vehiculele trebuiau să aibă această centură de siguranță în trei puncte ca element de siguranță.

Citeste si despre:

Leave a Comment