Cand inlocuim vechile anvelope de iarna cu unele noi?

Oricat de bune si de eficiente ar fi anvelopele de iarna nu vei putea sa le folosesti la infinit. Va interveni uzura, vei incepe sa ai din ce in ce mai multe probleme cu ele, masina nu va mai putea fi condusa in conditii de siguranta.

Cand uzura este deja prea mare riscul de accidente creste, asa ca e cazul sa te gandesti la anvelope noi de iarna pentru autoturismul tau.

Cea mai simpla modalitate prin care afli pe loc daca trebuie sa investesti in anvelope de iarna noi sa nu este testul de uzura. Varsta anvelopelor este foarte importanta. Mai mult de cinci ani trecuti sunt cel mai bun semnal ca va trebui sa le inlocuiesti rapid. Chiar daca nu vor fi tocite, uzate foarte tare, cauciucul isi va schimba in timp proprietatile si nu te va mai ajuta sa ai siguranta la volan.

Benzile de rulare au grosimi indicate de producatori, recomandate, daca e prea mica nu mai evacueaza apa, zapada, noroiul, aderenta se va apropia rapid de zero. Franarea va fi mai dificila, riscul de acvaplanare creste, poti sa iei si amenda daca esti prins cu anvelope neschimbate la timp, foarte uzate. E bine sa te uiti la inaltimea pentru banda de rulare inainte sa pleci undeva, ea trebuie sa fie peste 1.6mm. Deja la 2mm mergi rapid in service cu anvelope noi cumparate ca sa
fie inlocuite. Cu 4.8mm poti sa rulezi, dar nu in siguranta deplina, pana in 10.000 km. La anvelope noi de iarna ajungi sa ai 7mm-9.6 mm, asa ca diferenta e ca de la cer la pamant.

Nu trebuie sa te documentezi prea mult, ai pe fiecare anvelopa indicatori de uzura pentru banda de rulare. Adancimea benzilor de rulare se testeaza de regula la vulcanizare, dar poti folosi si celebra metoda cu moneda de 5 bani. Daca ai adancimea sub inscriptia „bani” schimbi imediat anvelopa, linia este aproape de limita, mai ai 6mm si mai poti folosi cateva luni anvelopele.

La anvelopele noi de iarna se va verifica obligatoriu DOT-ul de pe peretele lateral. Aici vezi seria tarii de fabricatie, numele producatorului, lotul si tipul anvelopei, saptamana de fabricare si anul fabricatiei. Anvelopele cu o vechime mai mica de doi ani sunt excelente, cele mai vechi ar trebui evitate, chiar daca sunt noi; intervine oricum uzura si cauciucul isi pierde din proprietati chiar si in conditii de depozitare.

Si cand ai anvelope perforate si reparate de mai multe ori ar fi cazul sa te gandesti la unele noi. Da, se vor repara, vor functiona, te vei folosi de ele, dar siguranta ta va fi redusa in caz de drumuri mai complicate. Anvelope noi vom cumpara si cand apar deteriorari vizibile din cauza unor factori externi, modului in care folosim masina, din cauza drumurilor pe care o folosim.

Uzura neuniforma e un alt motiv de schimbare a anvelopelor de iarna vechi cu unele noi. Anvelopele fata-spate vor fi inlocuite periodic, la fiecare 7.500-10.000 km ca sa nu apara aceasta uzura pe circumferinta benzii de rulare.

Stii cand trebuie sa schimbi anvelopele de iarna vechi, dar ce anvelope alegi? Te-ai puta orienta spre anvelopele Nokian, anvelope rezistente si de calitate. Noile anvelope iarna Nokian au latime suficient de mare pentru a asigura contact si aderenta buna mereu, asigura viteze de rulare stabile chiar si la 90+km/h, rezistenta la impact imbunatatita, protectie impotriva acvaplanarii gratie sistemului DSI.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Posturi conexe