(RECENZIE) Peugeot 3008 are de toare: înălțime, spațiu interior, e un diesel ager. Cireașa de pe tort… e și electrică

SUV-ul Peugeot 3008 are de toare: are înălțime, are sufficient spațiu interior, e un diesel ager, iar surpriza… e și electrică atunci când ai cea mai mare nevoie.
Peugeot 3008
Peugeot 3008

Cei de la Peugeot au reușit să înghesuie sub aceeași caroserie o mulțime din tehnologiile momentului, dar și ceva în plus.

SUV-ul Peugeot 3008 are de toare: are înălțime, are sufficient spațiu interior, e un diesel ager, iar surpriza… e și electrică atunci când ai cea mai mare nevoie.

De bine, de rău, cu toate acestea, pot spune încă de pea cum că e un Peugeot în sensul bun al cuvântului, care merită o cu totul altă atenție, în comparative cu alte mașini. Peugeot 3008 e o mașină care spune despre propriul ei șofer că nu e un șmecher de cartier care lăfăie banii în aer,ci mai degrabă că este un pic sofisticat, cu niște gusturi discutabile și cu gândul la destinațiile de vacanță.

Dacă te gândești la călătorii lungi, la o ieșire din urban, pe căile mai puțin bătatorite de roțile mașinilor, trebuie să știi că cei de la Peugeot au raportat un consum oficial de 4.9 l/100km în mediul urban, 3.9 l/100km în mediul extraurban și 4.3 l/100km în regim mixt.

În comparative cu fratele său mai mic, Peugeot 2008, noul Peugeot 3008 joacă mai tare ‘’cărțile’’ atunci c\nd vorbim despre sportivitate, astfel că Peugeot 3008 este considerat unul dintre cele mai distractive SUV-uri din clasa sa, iar caracterul său distractive îl face și mai cunoscut atunci când pomenim despre plăcerea de a-l “arunca” în stânga și dreapta, în succesiuni nesfârșite de curbe.

Când Peugeot 3008 a renascut ca un SUV cu drepturi depline, Peugeot a făcut tot posibilul pentru a face din 3008 una dintre cele mai bune mașini din clasa sa competitivă.

Designul, calitatea construcției și interiorul funcțional au fost îmbunătățite din toate punctele de vedere, chiar depășind unii concurenți de vârf, ceea ce a adus lui 3008 numeroase premii. Acum, pentru 2021, 3008 primește un lifting pentru a-și actualiza exteriorul și interiorul și pentru a-l menține competitiv. 3008 duce lupte grele pe piața SUV-urilor deoarece se poate compara cu cele mai vândute modele de pe piață, cum ar fi: Nissan Qashqai, Seat Ateca, Renault Kadjar sau Volkswagen Tiguan.

 Sunt disponibile o gamă largă de motoare pe benzină și diesel, începând cu motorul pe benzină de 1,2 litri și 129 CP, care consumă până la 48mpg și are o gamă de emisii de 133-165g/km. Un motor mic pe benzină ar putea suna neconvențional pentru un SUV, dar este alegerea noastră pentru conducerea în oraș și pentru oricine are un kilometraj anual de la intervalul scăzut până la mediu.

Plug-in-ul Peugeot 3008 Hybrid4 s-a alăturat gamei în 2020, cu două versiuni din care puteți să vă alegeți.

Hybrid4 cu tracțiune integrală produce 296 de cai putere, oferă o rotire incredibilă și utilizează două motoare electrice, în timp ce Hybrid cu tracțiune față este mai puțin puternic și are doar un motor electric, dar, important, este semnificativ mai puțin costisitor.

 În afară de hibrid, modelele diesel sunt cele mai eficiente, producând 128 de cai putere în BlueHDi de 1,5 litri de bază și 175 de cai putere în motorul de 2,0 litri. Dintre acestea, modelul de 1,5 litri este cel mai bun cu toate tipurile de motoare, capabil de 60,8mpg și emisii de CO2 de 122-157g/km. 3/4 ecartament spate al SUV-ului Peugeot 300822 La volan, este ușor să uiți că 3008 este o mașină grozavă. Chiar și la colțurile ascuțite, este puțin sau deloc slabă, iar modelul pe benzină se simte puțin mai vioi decât dieselul.

Modelul Hybrid4 este cu 340 kg mai greu decât modelul pe benzină, care se simte în colțuri. În timp ce modelul pe benzină se simte foarte agil, nu veți găsi Hybrid4 la fel de confortabil. O altă atracție este designul interior și utilizarea inteligentă a materialelor, care o fac cea mai bună reședință pe care producătorul francez a văzut-o vreodată.

Tabloul de bord este elegant și modern, dar nu pentru simplitate sau ergonomie.

Ecranul său tactil de 8 inchi este clar și atractiv și fiecare 3008 vine cu afișajul digital de 12,3 inchi „i-Cockpit” al mărcii – o caracteristică care se află adesea pe lista de opțiuni chiar și pentru producătorii de ultimă generație. Este un lucru bun că Peugeot nu a mers prea departe în formula acestui lifting – încă se simte special, cu un design exterior îndrăzneț.

3008 este disponibil într-o varietate de niveluri de echipare și a fost actualizat în timpul faceliftului. Acestea includ acum Active Premium, Allure, Allure Premium, GT și GT Premium. Pentru noi, Allure oferă o combinație bună de valoare și echipament, în timp ce sportul GT este popular și în rândul cumpărătorilor din Marea Britanie.

Versiunile hibride sunt acum disponibile pe toate dispozitivele, cu excepția Active Premium, astfel încât să vă puteți alege dispozitivul mai liber.

Practicitatea este bună, cu mult spațiu în față și suficient spațiu în spate pentru doi adulți, deși trei s-ar putea simți inconfortabil după un timp. Cu un portbagaj de 520 de litri, 3008 are o capacitate de încărcare mai bună decât Nissan Qashqai, în timp ce siguranța este de top, datorită unui scor de cinci stele la testul de șoc Euro NCAP. Peugeot 3008 este stilat, ușor de condus, spațios și are o gamă largă de motoare eficiente.

Primul Peugeot 3008 a sosit în 2010, jumătate SUV, jumătate MPV, cu niște motoare interesante și practic, fiind un model deosebit, dar până la urmă nu a fost lider în clasă și nu a făcut mare diferență.

 Modelul din a doua generație, apărut în 2017, a schimbat complet imaginea lui 3008, cu interiorul său extrem de actualizat, exteriorul impresionant, motorul eficient și nivelul înalt de echipare, făcându-l mai atractiv decât modelul din prima generație.

În 2020, la gamă a fost adăugată o versiune hibridă, adăugând mai multe opțiuni la gama de motoare, iar apoi, în 2021, 3008 a fost actualizat pentru a se adapta noului aspect al altor modele Peugeot. Un model mai nou, cu o anumită perioadă de garanție, ar avea foarte mult atractiv, dar chiar și un model mai vechi din 2017 și 2018 ar avea un atractiv datorită prețului mai mic și eficienței și valorii motorului diesel.

Foto: auto-testdrive.ro

81/100
Total Score
Very good
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Posturi conexe